پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی .

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

تصفیه فاضلاب پروسه ای می باشد که جهت نابود سازی آلاینده ها از فاضلاب یا فاضلاب بهداشتی یا انسانی و تبدیل آن به پساب استفاده می گردد که با حداقل ضربه به محیط ، می تواند به چرخه آب باز گردد ، یا مستقیماً یه کار گرفته شود. حالت دوم به عنوان دوباره آب تلقی می شود چون فاضلاب تصفیه شده می تواند جهت مقاصد دیگر مورد استفاده قرار  گیرد. فرآیند تصفیه در یک تصفیه خانه فاضلاب انجام می گیرد که بیشتر به عنوان یک مرکز بازیابی منابع آب یا یک تصفیه خانه فاضلاب اس.تی.پی نامیده می شود   

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی قسمتی از زمینه های مهم بهداشتی می باشد. فاضلاب بهداشتی خمینطور مدیریت زباله های انسانی و زباله های جامد و همینطور مدیریت فاضلاب طوفان (زهکشی) را در بر می گیرد. محصولات جانبی کارخانه های تصفیه خانه فاضلاب ، مثل غربالگری ، ریزگرد و لجن فاضلاب نیز امکان دارد در تصفیه خانه فاضلاب تصفیه گردند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

فهرست

دفع یا استفاده دوباره

فرآیند

جداسازی فاز

اکسیداسیون

پرداخت

تصفیه خانه فاضلاب

کارخانه های تصفیه فاضلاب

کارخانه های تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه خانه فاضلاب کشاورزی

کارخانه تصفیه آب شیرین کن

دفع یا استفاده مجدد

هرچند دفع یا استفاده دوباره بعد از درمان رخ می دهد ، ولی ابتدا باید در نظر گرفته شود.

 

مبنای تصفیه

از آنجا که دفع یا استفاده دوباره از اهداف تصفیه فاضلاب می باشد ، گزینه های دفع یا استفاده دوباره اساس تصمیمات تصفیه قرار گرفته است. غلظت ناخالصی قابل قبول امکان دارد با نوع استفاده یا محل دفع فرق کند. هزینه های جابجایی غالباً غلظت ناخالصی قابل قبول را به محل دفع آن وابسته می نماید ، اما الزامات درمانی گران آن امکان دارد انتخاب محل دفع بر اساس غلظت ناخالصی را تشویق نماید. دفع فاضلاب بهداشتی به اقیانوس وابسته به الزامات پیمان بین المللی می باشد. معاهدات بین المللی همینطور امکان دارد دفع رودخانه های عبور از مرزهای بین المللی را تنظیم نماید. اجسام آب کاملاً در صلاحیت یک ملت واحد امکان دارد تابع مقررات چندین دولت محلی باشند. غلظت قابل قبول ناخالصی امکان دارد در حوزه های قضایی متفاوت جهت دفع فاضلاب بهداشتی به استخرهای تبخیر ، حوضچه های نفوذی یا چاههای تزریق فرق داشته باشد.

 

مراحل

فرآیندهای بیولوژیکی را می توان در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به کار گرفت و این پروسه ها امکان دارد شامل ، برای مثال تالابهای هوادهی ، لجن فعال گشته یا فیلترهای شن آهسته باشد. جهت اثربخشی ، فاضلاب می بایست بوسیله لوله ها و زیرساخت های مناسب به تصفیه خانه منتقل گردد و خود فرآیند بایستی تحت نظارت و کنترل قرار بگیرد. بعضی از فاضلابها به روشهای گوناگون و گاهی تخصصی جهت تصفیه نیاز دارند. در ساده ترین سطح ، تصفیه فاضلاب و اغلب پساب ها از راه جداسازی مواد جامد از مایعات ، معمولاً با رسوب گذاری انجام می گیرد. با تبدیل تدریجی مواد حل شده به مواد جامد ، معمولاً یک لکه بیولوژیکی ، که در آن مستقر می گردد ، جریان خروجی با افزایش خلوص تولید می گردد.

 

جدایی فاز

شفاف کننده ها به شکل وسیعی جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی استفاده می گردند.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی جداسازی فاز ناخالصی ها را به فاز غیر آبی منتقل می کند. جداسازی فاز امکان دارد در نقاط میانی در یک دنباله درمانی اتفاق بیفتد تا مواد جامد حاصل از اکسیداسیون یا پرداخت را نابود کند. گریس و روغن امکان دارد جهت سوخت و یا صابون بازیابی گردند. مواد جامد غالباً به آبگیری لجن در تصفیه خانه فاضلاب نیاز دارند. گزینه های دفع مواد جامد خشک با نوع و غلظت ناخالصی های خارج گشته از آب فرق میکند.

با این وجود ، تولید آب نمک زباله امکان دارد از تصفیه فاضلاب فاضلاب جلوگیری نماید و مواد جامد معدنی حل شده از آب را بوسیله روش هایی مانند تبادل یونی ، اسمز معکوس و تقطیر نابود کند.

رسوب گذاری (تصفیه آب)

هنگامی که اختلاف غلظت جهت غلبه بر پراکندگی بوسیله تلاطم کافی می باشد ، جامداتی مثل سنگ ، ریزه و ماسه امکان دارد بوسیله فاضلاب از طریق فاضلاب حذف گردند.

جداسازی گرانش جامدات ، درمان اصلی فاضلاب می باشد که در آن فرآیند بخش “مخازن اسکان اولیه” یا “مخازن رسوب اولیه” نامگذاری می گردد.

همینطور از این گیاه جهت تصفیه فاضلاب های دیگر نیز بسیار استفاده می گردد. مواد جامد سنگین تر از آب در پایین حوضچه های تسویه حساب جمع می گردند..

شفاف کننده های پیچیده تر هم دارای اسکیمر می باشند که همزمان چربی های شناور مثل صابون و مواد جامد مثل پرها یا تراشه های چوبی را جدا کنند..

تصفیه

مواد جامد معلق و تعلیق کلوئیدی از مواد جامد ریز امکان دارد، به طور کلی به دنبال بعضی از شکل های انعقادی ، با فیلتراسیون از راه موانع جسمی ریز از بین صفحه های درشت یا الک ها در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی جدا گردند و نابود شوند.


برچسب: تصفیه فاضلاب، تصفیه فاضلاب بهداشتی، پکیج تصفیه فاضلاب،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۱۵ توسط:diba موضوع: نظرات (0)